BHP/PPOŻ

BHP/PPOŻ

Zakres bezpieczeństwa i higieny pracy jest niezwykle istotny. Każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do tego, aby chronić zdrowie i życie pracowników, głównie poprzez odpowiednią organizację

w sposób zapewniający bezpieczeństwo i higienę pracy. Jednocześnie powinien dbać, aby na terenie całego przedsiębiorstwa podczas wykonywania pracy stosowano się do ogólnie przyjętych przepisów prawa obejmujących bezpieczeństwo.

Bezpieczeństwo i higiena pracy obejmuje wiele aspektów związanych z dynamicznie zmieniającym się prawem oraz stawianymi wymaganiami przez różne instytucje.  Niezbędne jest ciągłe śledzenie powstających zmian oraz posiadanie odpowiedniego doświadczenia, które pozwoli

na ich sprawne wdrożenie. Nasz wykwalifikowany i doświadczony zespół po przeprowadzeniu wywiadu weryfikującego Państwa oczekiwania, każdorazowo opracuje zindywidualizowany schemat proponowanej współpracy spełniający wszelkie wymogi.

Rośnie ilość przedsiębiorców, którzy ze względu na wygodę, czynnik ekonomiczny lub organizacyjny decydują się na podjęcie współpracy i powierzenie zadań ze sfery BHP firmom zewnętrznym, takim jak nasza. Nasze indywidualne podejście do każdego klienta oraz rzetelne wykonywanie czynności z zakresu BHP zapewni Państwu komfort oraz poczucie bezpieczeństwa.

Nasza oferta zawiera również usługi PPOŻ dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych. Kadra naszych specjalistów posiada wiedzę, doświadczenie oraz odpowiednie kwalifikacje pozwalające

na rozwiązywanie wszelkich problemów w tym zakresie oraz pomoże dobrać najlepsze rozwiązania.

Wszystkie oferowane przez nas usługi doradcze wykonywane są w sposób najbardziej dla Państwa optymalny. Oferujemy tradycyjne, bezpośrednie spotkania z klientem, wykonywanie usług w formie wideo konferencji przy pomocy najnowszych technologii oraz wykorzystanie naszej platformy e-learningowej.

Nasza oferta

Jesteśmy zespołem pracowników z wieloletnim doświadczeniem w branży BHP/PPOŻ. W naszej ofercie znajdą Państwo specjalistyczną pomoc w sprostaniu następującym obowiązkom:

 

  1. Przygotowanie instrukcji BHP urządzeń
    Nasza oferta zawiera profesjonalne przygotowanie instrukcji BHP, które pisane są w sposób zrozumiały dla każdego odbiorcy oraz zawierają najważniejsze informację pozwalające na bezpieczne korzystanie z urządzeń. Tworzymy instrukcje zarówno dla urządzeń biurowych, robotniczych, jak i przemysłowych.
  2. Opracowanie wymaganych rejestrów dla placówek medycznych
    Placówki medyczne zobligowane są do prowadzenia rejestrów prac i pracowników narażonych na działanie szkodliwych czynników biologicznych zakwalifikowanych do 3 lub 4 grupy zagrożenia oraz raportów o bezpieczeństwie i higienie pracy w zakresie zranień ostrymi narzędziami przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych ze względu na rodzaj działalności. Nasze przedsiębiorstwo oferuje przygotowanie takich dokumentów w oparciu o dane dostarczone przez Państwa placówki. 
  3. Opracowanie oceny ryzyka zawodowego
  4. Opracowanie dokumentacji wypadków przy pracy
  5. Opracowanie dokumentacji wypadków w drodze do i z pracy
  6. Opracowywanie analiz stanu BHP
  7. Przestrzeganie przepisów BHP przez pracowników
  8. Stała obsługa BHP
  9. Realizacja zaleceń pokontrolnych PIP
  10. Szkolenia BHP
  11. Szkolenie przeciwpożarowe
  12. Szkolenia z ergonomii pracy
  13. Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego

Opracowanie oceny ryzyka zawodowego

Analiza i ocena ryzyka zawodowego dąży do zminimalizowania zagrożeń związanych z danym stanowiskiem dzięki określeniu najskuteczniejszych warunków ochrony zdrowia i życia pracowników. W naszej usłudze oferujemy Państwu profesjonalne wykonanie analizy oraz oceny ryzyka zawodowego. Zespół naszych wykwalifikowanych specjalistów z należytą starannością bada wszystkie czynniki, które mogą być powodem urazu lub pogorszenia się stanu zdrowia. Ocenę ryzyka zawodowego przeprowadza się zawsze dla wszystkich stanowisk: stacjonarnych, niestacjonarnych oraz prac wykonywanych na co dzień i przeprowadzanych okazjonalnie.

Oferowane przez nas usługi zmierzają do jednego – do poprawy bezpieczeństwa oraz higieny pracy. Oceny ryzyka przygotowywane przez nas przy współpracy z Państwem zawierają:

  • zagrożenia, które występują na konkretnych stanowiskach pracy,
  • oszacowanie ryzyka, które jest związane z wykonywaniem poszczególnych prac i zadań,
  • zalecenia do wprowadzania działań korygujących w ścisłym porozumieniu z naszymi klientami biznesowymi.

Realizowana przez nas metoda oceny ryzyka zawodowego (Risk Score) jest w stu procentach skuteczna. Jesteśmy dla Państwa i dbamy o to, aby poziom bezpieczeństwa na terenie Państwa firmy był jak najwyższy. Wprowadzana metoda oceny ryzyka zawodowego o nazwie Risk Score ma na celu wprowadzenie szeregu działań profilaktycznych, dzięki czemu pomożemy Państwu wyciągnąć odpowiednie wnioski i wdrożyć takie rozwiązania, które podwyższą poziom bezpieczeństwa pracowników na stanowiskach pracy.

 

Opracowanie dokumentacji wypadków przy pracy

Dokumentacja powypadkowa

W przypadku, kiedy w zakładzie pracy dojdzie do wypadku przy pracy, pracodawca jest zobligowany do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, dokonać jego kwalifikacji prawnej, zastosować środki zapobiegające podobnym wypadkom w przyszłości oraz przygotować pełną dokumentację powypadkową. Całość tych działań może zostać zlecona podmiotowi zewnętrznemu, który dzięki swojemu doświadczeniu oraz odpowiednim środkom wypełni wszystkie niezbędne dokumenty.

W jakich sytuacjach możemy mówić o tym, że doszło do wypadku przy pracy?

Za wypadek przy pracy, zgodnie z art. 3 ust.1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. 2002 nr 199 poz. 1673), uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:

podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych,

  • podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia,
  • w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
  • Wypadkiem przy pracy traktuje się również przypadki które miejsce miały w trakcie podróży służbowej, przy realizacji poleceń ze strony organizacji związkowych działających u pracodawcy.

Za śmiertelny wypadek przy pracy, zgodnie z art. 3 ust. 4 wyżej wymienionej ustawy, uważa się wypadek, w wyniku którego nastąpiła śmierć w okresie nieprzekraczającym 6 miesięcy od dnia wypadku.

Za ciężki wypadek przy pracy, zgodnie z art. 3 ust. 5 wyżej wymienionej ustawy, uważa się wypadek, w wyniku którego nastąpiło ciężkie uszkodzenie ciała, takie jak: utrata wzroku, słuchu, mowy, zdolności rozrodczej lub inne uszkodzenie ciała albo rozstrój zdrowia, naruszające podstawowe funkcje organizmu, a także choroba nieuleczalna lub zagrażająca życiu, trwała choroba psychiczna, całkowita lub częściowa niezdolność do pracy w zawodzie albo trwałe, istotne zeszpecenie lub zniekształcenie ciała.

Za zbiorowy wypadek przy pracy uważa się wypadek, któremu w wyniku tego samego zdarzenia uległy co najmniej dwie osoby.

 

Opracowanie dokumentacji wypadków w drodze do i z pracy

Dokumentacja wypadków w drodze do i z pracy

W przypadku wypadku w drodze do i z pracy, zarówno jak przy klasycznym wypadku przy pracy pracodawca jest zobowiązany do sporządzenia odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Uznanie zdarzenia za wypadek w drodze do lub z pracy ma istotne znaczenie dla Pracownika. Jeżeli jest on niezdolny do pracy z powodu takiego wypadku, może otrzymać od Pracodawcy i z Zakładów Ubezpieczeń Społecznych świadczenia na korzystniejszych zasadach niż przy niezdolności do pracy z większości innych przyczyn.

Jak zdefiniować wypadek w drodze do pracy lub z pracy?

Za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do
lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza
i nie została przerwana.

Jednakże uważa się, że wypadek nastąpił w drodze do pracy lub z pracy, mimo iż droga ta została przerwana, jeżeli przerwa była życiowo uzasadniona i jej czas nie przekraczał granic potrzeby, a także wówczas, gdy droga, nie będąc drogą najkrótszą, była dla ubezpieczonego, ze względów komunikacyjnych, najdogodniejsza. Za drogę do pracy lub z pracy uważa się, oprócz drogi z domu do pracy lub z pracy do domu, drogę do miejsca lub z miejsca:

  • innego zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego,
  • zwykłego wykonywania funkcji lub zadań zawodowych albo społecznych,
  • zwykłego spożywania posiłków,
  • odbywania nauki lub studiów.

Postępowanie po wypadku

W momencie zdarzenia wypadkowego w drodze do lub z pracy pierwszym krokiem, który powinien wykonać pracownik powinno być powiadomienie o incydencie Pracodawcę.

Następnie Pracodawca jest zobowiązany do sporządzenia karty wypadku w drodze do lub z pracy, kolejnym krokiem jest ustalenie okoliczności i przyczyn zdarzenia. Na uzupełnienie całości dokumentacji i zakończenie działań Pracodawcę obowiązuje termin 14 dni od uzyskania zawiadomienia o wypadku.

 

Opracowanie analiz stanu BHP

Zgodnie z podstawami prawnymi przedstawionymi poniżej Pracodawca ma obowiązek co najmniej raz w roku przeprowadzić ocenę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w prowadzonym przedsiębiorstwie. W związku z tym obowiązkiem niezbędne jest wykonanie analizy stanu BHP która jest częścią tej dokumentacji i pozwala na spełnienie tego obowiązku.

W celu skrupulatnego przeprowadzenia analizy stanu BHP niezbędne jest pojawienie się w zakładzie pracy, aby zweryfikować panujące warunki oraz stan dokumentacji.

Podstawy prawne przeprowadzania ocen stanu BHP:

  • obowiązek przeprowadzania oceny stanu BHP jest konsekwencją postanowień art. 207 Kodeksu pracy, który nakłada na pracodawcę obowiązek ochrony zdrowia i życia pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki,
  • obowiązek przeprowadzania co najmniej raz w roku oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy nakłada także art. 237 Kodeksu pracy, zobowiązując do tych działań organy założycielskie sprawujące nadzór nad przedsiębiorstwami i innymi jednostkami organizacyjnymi, zarówno państwowymi jak i samorządowymi,
  • opracowanie oceny stanu BHP jest możliwe tylko na podstawie przeprowadzonej rzetelnej kontroli i analizy stanu BHP.

 Zakres analizy stanu BHP:

W praktyce analiza i ocena stanu BHP obejmuje m.in. poniższe zagadnienia:

  • analiza stanu wypadkowości przy pracy,
  • ilość i rodzaje chorób i schorzeń zawodowych,
  • profilaktyczna ochrona zdrowia,
  • stan bezpieczeństwa przy stosowaniu materiałów szkodliwych i niebezpiecznych,
  • przestrzeganie norm dotyczących poziomów NDN i NDS na stanowiskach pracy,
  • ocena warunków pracy i narażenia zawodowego pracowników,
  • stan techniczny budynków, maszyn, urządzeń, narzędzi i wyposażenia,
  • stan BHP na stanowiskach pracy,
  • stan bezpieczeństwa w transporcie i magazynowaniu,
  • stan bezpieczeństwa przy pracach szczególnie niebezpiecznych lub wymagających asekuracji,
  • stan BHP pracowników wykonujących pracę zmianową i pracujących w nocy,
  • stan przestrzegania przepisów o ochronie zdrowia kobiet, młodocianych i niepełnosprawnych,
  • stan szkolenia BHP,
  • wyposażenie pracowników w odzież robocza i sprzęt ochrony indywidualnej,
  • stan pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych,
  • stan bezpieczeństwa pożarowego,
  • realizacja zaleceń wynikających z kontroli wewnętrznych stanu BHP,
  • realizacja nakazów i zarządzeń wydanych przez kontrole zewnętrzne,
  • wnioski wynikające i prowadzonych konsultacji problematyki BHP z przedstawicielami pracowników,
  • zmiany wprowadzone w przepisach prawnych BHP i instrukcjach,
  • realizacja planu poprawy warunków pracy,
  • wnioski i propozycje działań.
 

Przestrzeganie przepisów BHP przez pracowników

Przestrzeganie przepisów BHP przez pracowników

Jedną z podstawowych zasad prawa pracy jest obowiązek Pracodawcy polegający na zapewnieniu pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Wykonywanie kontroli stanu bhp w postaci analizy stanu bhp wynika z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.). Realizacja tej powinności podlega nadzorowi i kontroli uprawnionych podmiotów, które sprawdzają i oceniają procesy planowania bezpieczeństwa, skutki podejmowanych decyzji i ich egzekwowania.

Nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad bhp to prawo do wydawania decyzji nakazu, sprzeciwu lub wystąpienia, a w konsekwencji egzekwowania ich realizacji. Może mieć charakter wewnętrzny lub zewnętrzny czy też społeczny i państwowy, zależnie od podmiotu, który ją przeprowadza.

Kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp jest jednym z podstawowych zadań służby bhp. Jest to jednocześnie uprawnienie i obowiązek służby bhp, jak również osób wykonujących jej zadania. Kontrola nie powinna być działaniem przypadkowym. Należy się do niej przygotować pod względem merytorycznym. W związku z tym należy ustalić następujące fakty:

  • jakie prace na danym stanowisku są wykonywane, przy użyciu jakich środków technicznych i jakich materiałów,
  • jakie zagrożenia występują i mogą występować na danym stanowisku oraz co jest ich źródłem,
  • jakie środki ochrony zbiorowej oraz indywidualnej wymagane są na danym stanowisku lub przy określonych pracach,
  • jakie kwalifikacje wymagane są do wykonywania określonych czynności,
  • jakie narzędzia powinny być stosowane przy określonych pracach.

Analiza warunków bhp umożliwia ocenę zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Dzięki analizie warunków bhp pracodawca może uzyskać rzetelną recenzję wszystkich zagadnień związanych z bhp, zapoznać się z nimi i ustosunkować się do wynikających z niej wniosków.

Realizacja zaleceń pokontrolnych

Realizacja zaleceń pokontrolnych przedstawionych przez pracownika PIP (Państwowej Inspekcji Pracy) jest nadzwyczajnie ważna, należy je respektować i się do nich stosować.

Zalecenia pokontrolne PIP (Państwowej Inspekcji Pracy)

Państwowa Inspekcja Pracy w trakcie przeprowadzania kontroli powołuje się na poniżej wymienione dokumenty:

  • Ustawy z Kodeksu Pracy,
  • Rozporządzenia ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sp. ogólnych przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sp. badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w zakładzie i środowisku pracy,
  • Rozporządzenia Rady Ministrów w sp. wykazu chorób zawodowych oraz zasad postępowania w razie rozpoznania i stwierdzenia choroby zawodowej,
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sp. bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie związane jest z narażeniem na drgania mechaniczne i hałas.

Realizacja zaleceń pokontrolnych pozwoli Państwu zapobiec a także usunąć stwierdzone niezgodności.

Pokontrolne zalecenia przedstawiciela PIP

Jeśli podczas kontroli Państwowej Inspekcji Pracy inspektor spostrzeże jakiekolwiek nieprawidłowości to w jego obowiązku należy zastosować odpowiednie środki prawne w ramach nadzoru, które stworzą możliwości wyeliminowania stwierdzonych niezgodności. Konieczne jest również zastosowanie się do pokontrolnych zaleceń przedstawiciela PIP, które mogą być przekazywane w formie poleceń ustnych, wystąpień lub nakazów.

Państwowa Inspekcja Pracy jest organem kontrolnym, którego misją jest skuteczne egzekwowanie przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, poprzez efektywne i ukierunkowane kontrole oraz działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia zagrożeń wypadkowych i poszanowania prawa pracy. Inspektor pracy ma obowiązek nie tylko wykazać, jakie uchybienia występują w firmie, lecz także wskazać powinien działania nadzorcze. Dzięki temu osoby zarządzające firmą będą mogły podjąć starania zapobiegawcze i usunąć nieprawidłowości, jakie wykazała kontrola. Realizacja zaleceń pokontrolnych PIP jest niezwykle ważna w Państwa firmie, gdyż pozwala uregulować i wyjaśnić wszelkie nieścisłości.

Z pomocą naszej firmy mogą Państwo zrealizować z łatwością zalecenia pokontrolne. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie i staramy się sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

 

Stała obsługa BHP

Naszą ofertę usługi outsourcingu BHP kierujemy przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy z powodów ekonomicznych lub organizacyjnych nie chcą tworzyć w swoich firmach osobnych etatów lub działów zajmujących się zakresem bezpieczeństwa i higieny pracy.

Gwarantujemy Państwu tym samym pełną i kompleksową obsługę w zakresie szkoleń, tworzenia i uzupełniania dokumentacji pracowniczej, analizy stanu przedsiębiorstwa w kontekście wymagań prawnych dla prowadzonej działalności, inspekcji i nadzoru stanowisk pracy.

Pakiet usług w ramach obsługi BHP firmy:

  • szkolenia BHP,
  • opracowanie oceny ryzyka zawodowego,
  • opracowanie dokumentacji wypadków przy pracy,
  • opracowanie dokumentacji wypadków w drodze do i z pracy,
  • opracowywanie analiz stanu BHP,
  • przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP przez pracowników,
  • realizacja zaleceń pokontrolnych, pomoc i przygotowanie odpowiedzi na nakazy, zakazy i wystąpienia inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy,
  • przygotowanie instrukcji urządzeń,
  • opracowanie dla placówek medycznych wymaganych rejestrów

Outsourcing BHP pozwoli Państwu skoncentrować się na najistotniejszych aspektach działalności Państwa firmy, pozostawiając sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy w rękach wykwalifikowanych specjalistów. Proces przejęcia odbywa się pod Państwa stałą kontrolą, co pozwala na elastyczne dopasowanie się do oczekiwań względem dalszej współpracy.

 

Szkolenia

Chcesz przyjąć nowych pracowników? Twoim pracownikom kończy się ważność szkoleń i muszą odbyć okresowe szkolenia BHP? Zamierzasz przeszkolić swoich pracowników pod kątem przeciwpożarowym, aby wiedzieli, jak zachować się w najczęściej spotykanych stanach zagrożenia życia? Nie jesteś pewien czy twoi pracownicy wykonują swoją pracę w sposób ergonomiczny? Nasza firma prowadzi szkolenia obejmujące zakres ergonomii pracy, przeciwpożarowy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy dla większości branż.

Prowadzimy szkolenia wstępne składające się z instruktażu ogólnego oraz stanowiskowego oraz szkolenia okresowe dla określonych rodzajów stanowisk, począwszy od pracodawców przez osoby kierujące pracownikami, pracowników na stanowiskach robotniczych, administracyjno-biurowych, inżynieryjno-technicznych kończąc na medycznych. Należy pamiętać, że pracodawca oraz osoba kierująca pracownikami nie może pozwolić pracownikowi podjąć pracy bez wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych umiejętności, a także dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad BHP o czym stanowi art. 237 §1 Kodeksu Pracy. Zgodnie z naszymi standardami wychodzimy klientom naprzeciw i prowadzimy szkolenia w kliku formach. Oferujemy tradycyjne rozwiązania w formie szkoleń stacjonarnych, szkoleń za pośrednictwem naszej platformy e-learningowej gdzie pracownik zapoznaje się samodzielnie z dostępnymi materiałami oraz szkoleniami online, za pomocą najnowszych technologii, gdzie nasi specjaliści zdalnie przeprowadzają instruktaż. (więcej)

Dzięki szkoleniom przeciwpożarowym zarówno pracodawca jak i pracownicy zaktualizują i uzupełnią swoją wiedzę z zakresu zagrożeń występujących w procesach pracy i oceny ryzyka, które się z nimi wiąże. (więcej)

Szkolenia ergonomii stanowisk pracy pozwalają na zdobycie wiedzy która pozwala na stworzenie odpowiednich warunków do wykonania pracy oraz korzystania z urządzeń i narzędzi technicznych. Nieprawidłowa pozycja, niewłaściwe ruchy i zły sposób wykonywania pracy mają poważne konsekwencje zarówno dla zdrowia pracowników, jak i ich produktywności, a nasze szkolenia pozwolą na uniknięcie takich sytuacji. (więcej)

 

Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego

Jeżeli są Państwo właścicielami obiektów użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego czy obiektów produkcyjnych i magazynowych, to oznacza to, że ciążą na Was ściśle określone obowiązki w związku z pełnioną funkcją. Oprócz szeregu zagadnień BHP oraz kwestii związanych z bezpieczeństwem pracowników kluczowa jest również ochrona przeciwpożarowa budynków. Jest to szereg zagadnień i wymogów, które musi spełnić budynek, by mógł służyć mieszkańcom i pracownikom. Elementem niezbędnym, który musi być przygotowany, jest instrukcja przeciwpożarowa budynków.

Czym jest instrukcja przeciwpożarowa?

Jest to dokument sporządzony przez osobę z wykształceniem przeciwpożarowym, który uwzględnia wymagania przeciwpożarowe z zakresu eksploatacji budynku. Uściślając, dokument ten powinien zawierać takie informacje jak:

  • wymagania ochrony przeciwpożarowej, które są uwarunkowane przeznaczeniem budynku i sposobem jego użytkowania,
  • spis wyposażenia niezbędnego w ochronie pożarowej, tj. gaśnice, koce przeciwpożarowe oraz inne systemy pozaganiania pożarom, oraz sposoby ich serwisowania i przeglądu,
  • metody postępowania na wypadek wystąpienia pożaru,
  • metody zabezpieczenia prac zagrażających wystąpieniem pożaru,
  • procedury organizacji ewakuacji osób z budynków,
  • obowiązki z zakresu ochrony przeciwpożarowej spoczywające na użytkownikach budynku,
  • plan obiektów i drogi ewakuacji,
  • dane osób, które przygotowały instrukcję przeciwpożarową.

Z tak wykonaną instrukcją przeciwpożarową powinno się zapoznać każdego pracownika, aby wiedział, jak postępować w razie pożaru oraz jakie są jego obowiązki.

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego – ważne informacje

Muszą również pamiętać Państwo, że taki dokument musi być odpowiednio często aktualizowany. Określone minimum w tym wypadku wynosi dwa lata, jednak w przypadku zmian w sposobie użytkowania obiektu należy to zrobić bezzwłocznie.

Instrukcja przeciwpożarowa pomaga uratować ludzkie życie, a ponadto jest gwarancją wypłaty odszkodowania w przypadku wystąpienia pożaru, dlatego tak istotne jest, by była wykonana zgodnie z prawem.

Szkolenie wstępne i okresowe BHP

Cel szkolenia wstępnego: zapoznanie pracownika z podstawowymi wymaganiami prawa Kodeksu Pracy, zasadami Pierwszej pomocy oraz zagadnieniami z zakresu ochrony przeciwpożarowej

Grupa docelowa: Szkolenie jest skierowane do nowo zatrudnionych pracowników lub do przedsiębiorców, którzy owych pracowników zatrudniają.

Forma szkolenia: szkolenie w formie zdalnej lub stacjonarnie

Koszt szkolenia: od 50-70 zł

Cena obejmuje:

  •  kartę szkolenia wstępnego
  •  materiały szkoleniowe

Zakres szkolenia:

1. Zagadnienia kodeksu pracy

2. Ochrona przeciwpożarowa

3. Pierwsza pomoc

 

Cel szkolenia okresowego: aktualizacja i uzupełnienie wiedzy i umiejętności w szczególności z zakresu: przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy związanych z wykonywaną pracą, zagrożeń związanych z wykonywaną pracą oraz metod ochrony przed tymi zagrożeniami, postępowania w razie wypadku i w sytuacjach zagrożeń.

Grupa docelowa: pracownicy, których szkolenia tracą ważność

Forma szkolenia: szkolenie w formie zdalnej lub stacjonarnie

Koszt szkolenia: Jest uzależniony od rodzaju stanowiska:

  •  Administracyjno – biurowe – od 70 zł
  •  Robotnicze – od 90 zł
  •  Inżynieryjno-techniczne – od 100 zł
  •  Medyczne – od 100 zł
  •  Kierownicze – od 120 zł

Cena obejmuje:

  •  zaświadczenia
  •  materiały szkoleniowe

Zakres szkolenia:

1.   Zagadnienia kodeksu pracy

 2. Ochrona przeciwpożarowa

 3. Pierwsza pomoc

W celu zgłoszenia na szkolenie prosimy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy lub zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Szkolenia przeciwpożarowe

Szkolenie przeciwpożarowe dla pracowników / firm

  • Cel szkolenia ppoż dla pracowników: zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności praktycznych zachowania się w najczęściej spotykanych stanach zagrożenia życia. Szkolenie ppoż. pozwala również na aktualizację oraz uzupełnienie wiedzy pracowników oraz pracodawców, szczególnie z zakresu oceny zagrożeń występujących w procesach pracy oraz oceny ryzyka które się z nimi wiąże. Forma kursu i sposób przekazywania wiedzy przez Inspektora ochrony przeciwpożarowej są przystępne i zrozumiałe dla osób, uczestniczących w szkoleniu.
  • Forma szkolenia ppoż: kurs połączony z ćwiczeniami.
  • Termin i miejsce: do ustalenia.

* możliwość zorganizowania szkoleń zamkniętych.

  •  Cena szkolenia ppoż dla firm: do uzgodnienia.

cena obejmuje:

  • zaświadczenie,
  • materiały szkoleniowe.

Szkolenie ppoż dla pracowników

  • Przepisy prawa normujące zagadnienia ochrony przeciwpożarowej w Polsce.
  • Warunki oraz sposoby ochrony przeciwpożarowej wynikające z przeznaczenia, sposobu użytkowania oraz warunków technicznych obiektu.
  • Źródła powstawania oraz potencjalne drogi rozprzestrzeniania się pożaru w obiekcie.
  • Zasady postępowania w przypadku powstania pożaru, w tym alarmowanie służb ratowniczych.
  • Podręczny sprzęt gaśniczy – budowa oraz zasady jego użycia w tym czasookresy poddawania go przeglądom technicznym przez konserwatorów sprzętu ppoż.
  • Hydranty wewnętrzne oraz inne urządzenia i instalacje przeciwpożarowe – budowa oraz zasady ich użycia,  w tym terminy  poddawania ich przeglądom technicznym przez konserwatorów sprzętu ppoż.
  • Ewakuacja – warunki oraz zasady ewakuacja osób z obiektu oraz czasookresy próbnych ewakuacji.

Sposoby przeprowadzania szkoleń przeciwpożarowych dla firm

  • w formie samokształcenia kierowanego,
  • seminarium – dostosowanie się do potrzeb klienta.

Po ukończeniu szkolenia ppoż dla pracowników i zdaniu egzaminu uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie.

Szkolenia prowadzone są przez specjalistów ds. PPOŻ.

Szkolenia prowadzimy na indywidualne zlecenie Klienta w sali wykładowej w naszej siedzibie lub w siedzibie Firmy zlecającej, w dogodnym dla Klienta terminie.

Zakładka Szkolenia z ergonomii pracy

 Szkolenia ergonomii stanowisk pracy pozwalają na zdobycie wiedzy która pozwala na stworzenie odpowiednich warunków do wykonania pracy oraz korzystania z urządzeń i narzędzi technicznych. Nieprawidłowa pozycja, niewłaściwe ruchy i zły sposób wykonywania pracy mają poważne konsekwencje zarówno dla zdrowia pracowników, jak i ich produktywności, a nasze szkolenia pozwolą na uniknięcie takich sytuacji.

W naszej ofercie szkoleń z ergonomii pracy, znajdą Państwo kursy z zakresu:

– Zapobiegania przeciążeniom układu mięśniowo-szkieletowego w pracy

Cel szkolenia: kształtowanie działalności człowieka, w tym przede wszystkim pracy, odpowiednio do jego fizjologicznych i psychologicznych właściwości. Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.

Program szkolenia:

1.   Zagadnienia ergonomii

 2. Schorzenia związane z pracą –  rodzaje, objawy, konsekwencje

 3. Psychospołeczne aspekty pracy a zaburzenia układu mięśniowo – szkieletowego.

 4. Zawodowe choroby układu ruchu wywołane sposobem wykonywania pracy.

 5. Profilaktyka dolegliwości mięśniowo – szkieletowych.

 6. Monotonia pracy i minimalizacja jej negatywnych skutków.

 7. Podsumowanie szkolenia.

W celu zgłoszenia na szkolenie prosimy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy lub zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Ergonomia pracy z komputerem

Stanowisko pracy osoby spędzającej kilka godzin przy biurku i przed komputerem powinno zostać odpowiednio przygotowane- zgodnie z zasadami BHP oraz zasadami ergonomii. Szkolenia ergonomii pracy z komputerem pozwalają na zdobycie wiedzy która pozwala na stworzenie odpowiednich warunków do wykonania pracy z komputerem oraz korzystania z urządzeń i narzędzi technicznych. Długotrwała praca przy komputerze może powodować szereg dolegliwości ze strony układu mięśniowo-szkieletowego. Nieprawidłowa pozycja, niewłaściwe ruchy i zły sposób wykonywania pracy mają poważne konsekwencje zarówno dla zdrowia pracowników, jak i ich produktywności, a nasze szkolenia pozwolą na uniknięcie takich sytuacji.

W naszej ofercie szkoleń z ergonomii pracy, znajdą Państwo kursy z zakresu:

  • Ergonomia pracy z komputerem

Cel szkolenia: kształtowanie działalności człowieka, w tym przede wszystkim pracy, odpowiednio do jego fizjologicznych i psychologicznych właściwości. 

Forma szkolenia: kurs połączony z ćwiczeniami.

Program szkolenia:

  •  Zagadnienia ergonomii.
  • Wstęp do zagadnienia ergonomii. Ergonomiczne stanowisko pracy i błędy podczas jego organizacji związane z pracą – rodzaje, objawy, konsekwencje.
  • Obowiązki pracodawcy podczas projektowania stanowiska pracy. Wyposażenie stanowiska.

4. Dolegliwości związane z pracą przy komputerze – zapobieganie i ćwiczenia relaksacyjne w trakcie pracy.

 5. Choroby zawodowe.

 6. Monotonia pracy i minimalizacja jej negatywnych skutków.

 7. Podsumowanie szkolenia.

 

W celu zgłoszenia na szkolenie prosimy wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy lub zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.